Dit is de 2022 Aprilia Tuareg 660

Zo dan, Aprilia heeft nu echt de smaak te pakken, want dit is echt de 2022 Aprilia Tuareg 660. Geruchten over deze motor deden al een tijdje de ronde en dat is niet zo gek, want de eerdere 660-modellen werden allemaal met veel enthousiasme onthaalt. Bovendien maakte Aprilia er geen geheim van dat er nog meer modellen aanstaande waren. De nieuwe Tuareg heeft een maximumvermogen van 80 pk en een maximaal koppel van 70 Nm, met volgens Aprilia een sterk verbeterde curve voor het lage en middelhoge toerengebied.

2021 Suzuki GSX-S950 leverbaar vanaf september

Je kunt kiezen uit vier rijmodi, waarvan twee aanpasbaar  en eentje speciaal voor offroadrijden. Het ABS kan zoals het hoort op beide wielen of alleen op de achterwielen worden uitgeschakeld. Verder zien we een volledig APRC-systeem met tractiecontrole, cruisecontrol, en motorremmen, allemaal toegankelijk via een 5 TFT-display. Het carter is aangepast, wat een grondspeling geeft van meer dan 240 mm en toch een zithoogte van minder dan 860 mm oplevert en ook de vering is klaar voor offroadgebruik. Een nieuw stalen buizenframe, gekoppeld aan aluminium steunen, moet de Tuareg volgens Aprilia een goede gewichtsverdeling  en goede massacentralisatie geven. En onder Aprilia’s motto ‘minder gewicht = meer plezier’ is het drooggewicht 187 kg. Met onder andere een 18-liter brandstoftank is het rijklaargewicht uiteraard een stuk hoger, maar hoeveel precies laten de Italianen in het midden. Ook naar de prijs is het nog gissen. We houden jullie op de hoogte!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Marien Cahuzak, geboren op 3 juni 1982, was amper twee maanden oud toen hij voor het eerst met zijn vader naar de Citadel van Namen ging voor de Belgische cross-GP. Vanaf dat moment speelt de motorsport een grote rol in zijn leven en die rol is als MotorNL-sportcoördinator alleen maar groter geworden. Houdt ook van veldrijden trouwens.

Misschien vind je dit ook interessant?