Ducati CEO suggereert komst Ducati Streetfighter V4

De verwachting dat op de stand van Ducati tijdens de komende EICMA 2019 een straatversie van de Panigale V4 zal staan, was al vrij groot. Temeer ook door de verrassende inzending van Ducati voor de Pikes Peak International Hill Climb. Die verwachting wordt nog verder aangewakkerd naar aanleiding van het interview dat het Zwitserse AcidMoto heeft gehad met Claudio Domenicali, CEO van Ducati.

Hoewel Domenicali ietwat terughoudend reageert op de vraag. Hij houdt de kaarten nog op de borst, maar schuift de gedachte niet meteen van tafel.

Onderstaand en fragment uit het interview tussen AcidMoto’s en Domenicali:

AcidMoto: Oké. Laten we het hebben over de V4. De Panigale V4R rolt in veel vergelijkingstesten als eerste uit de bus. Jammer genoeg hebben we nog niet de eer gehad de motor te mogen testen. Maar zou het kunnen dat het V4 blok strakz ook in andere modellen is terug te vinden, bijvoorbeeld in een Streetfighter V4?

Claudio Domenicali: Vind je dat Ducati zo’n motor moet bpuwen?

AcidMoto: Ja, er is een grote vraag naar. De motor komt voortdurend terug komt in gesprekken met de lezers van onze website (acidmoto.ch).

Claudio Domenicali: Dan moeten we er voor zorgen dat de motor er zo snel mogelijk komt!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?