donderdag 28 maart 2024

Ducati en Motor Valley Development promoten samen Emilia-Romagna

In het weekend van 11-13 september en 18-20 september, ter gelegenheid van de Gran Prix van San Marino en de Rimini Riviera en de Gran Prix van Emilia-Romagna en de Rimini Riviera van het MotoGP-kampioenschap 2020, zal de Ducati Team Desmosedici GP van Andrea Dovizioso en Danilo Petrucci deelnemen op het circuit van Misano Adriatico met het Motor Valley Association logo op hun kuipen. De speciale kleurstelling wordt op 11 september onthuld aan het publiek, tijdens de eerste vrije training op vrijdag.

Motor Valley is een partnerschap dat alle twee- en vierwielige merken van de Emilia-Romagna ‘Land of Motors’ samenbrengt, evenals privécollecties, internationale circuits (waaronder het Misano World Circuit ‘Marco Simoncelli’) en gespecialiseerde opleidingscentra. De association werd opgericht en werkt in synergie met de regio Emilia-Romagna om de promotie en de waardering van dit enorme erfgoed vanuit het oogpunt van het toerisme te bevorderen.

Met de aanwezigheid van het logo op de kuipen van de twee motoren van het fabrieksteam gedurende het hele weekend van de San Marino en de Rimini Riviera GP en de eerste historische editie van de Emilia-Romagna en de Rimini Riviera GP, versterkt Ducati zijn samenwerking en ondersteuning voor de activiteiten die door Motor Valley worden uitgevoerd, wat al in 2019 is bevestigd door de benoeming van Ducati CEO, Claudio Domenicali, tot voorzitter van de Association.

‘De Via Emilia doorkruist een uniek land, rijk aan geschiedenis, waar emoties thuishoren en met de hand kunnen worden aangeraakt dankzij bedrijven die Italiaanse uitmuntendheid in de wereld vertegenwoordigen en in staat zijn om dromen te verwezenlijken door middel van hun unieke producten. Motor Valley werd opgericht onder het teken van gedeelde waarden zoals competentie, technologische innovatie, liefde voor schoonheid, passie en een sterke band met het gebied. Het is een belangrijke drijvende kracht voor het toerisme in de verbetering en promotie van onze regio’, zei Claudio Domenicali, Ducati CEO en voorzitter van de Motor Valley Association . ‘Dankzij de beschikbaarheid van onze partners hebben we besloten om de kuipen uit te rusten met het logo van de Motor Valley om de aandacht opnieuw te vestigen op de Association, op het systeem van uitmuntendheid dat het vertegenwoordigt en op al haar protagonisten. Des te meer in dit specifieke jaar waarin de Regio haar concrete steun aan de automotive wereld wilde betuigen door een tweede MotoGP-evenement op te zetten in Misano, met de Grand Prix van Emilia-Romagna en de Rimini Riviera, en door de Formule 1 na 14 jaar terug te laten keren naar Imola’.

Tijdens de twee raceweekends zal het logo van de Motor Valley het logo van de regio Emilia-Romagna flankeren op de banner dat op de vluchtroute in de ‘Curva del Carro’ staat en voor de Gran Prix van Emilia-Romagna en de Rimini Riviera zal het ook op de heuvel achter de ‘Curva della Quercia’ staan.

‘Het is echt een sensatie om het logo van het Motor Valley te zien op de Ducati kuipen, een historisch merk dat de ambassadeur van Emilia-Romagna is over de hele wereld’, verklaarde de voorzitter van de Emilia-Romagna regio Stefano Bonaccini. ‘In de afgelopen jaren hebben we hard gewerkt om dit project tot leven te brengen, in de overtuiging dat we een uniek erfgoed aan vaardigheden, traditie en passie in dit gebied hebben. Ik dank Ducati voor de voortdurende winstgevende samenwerking, die we delen met alle merken die deel uitmaken van de Motor Valley. Een intuïtie is nu een zekerheid, een kenmerkende eigenschap van onze regio: een rijkdom, uniek in de wereld, waarin we zullen blijven investeren omdat ik geloof dat er nog veel potentieel is om tot uitdrukking te brengen. Laten we dus genieten van de dubbele afspraak in Misano en de terugkeer van de Formule 1 naar Imola als vertrekpunt, in een jaar waarin de pandemie ons op de knieën had kunnen dwingen. De Sky TV-uitzending is ook een erkenning van onze inzet, een belangrijke uiting die het mogelijk zal maken om een nog breder publiek te bereiken’.

Met hetzelfde doel om het regionale grondgebied en de uitblinkers die het onderscheiden, dankzij de bijdrage van APT Servizi Emilia-Romagna en de synergie tussen de protagonisten van de ontwikkeling van de Motor Valley, te versterken, wordt een nieuwe editie van ‘On the Road Again’ weer uitgezonden. Het televisieformat is verdeeld in acht afleveringen, bedoeld om de herstart en de langverwachte terugkeer naar Italië van de belangrijkste internationale kampioenschappen te vieren. Het programma wordt vanaf 10 september exclusief uitgezonden op Sky Italy MotoGP-kanaal (208). De journalist Guido Meda en de tv-presentator Nicolò De Devitiis rijden op Ducati en Ducati Scrambler motoren om de Motor Valley en haar protagonisten te ontdekken langs de wegen van de legendarische Via Emilia, waar enkele van de mooiste en meest gewenste raceauto’s en motoren ter wereld zijn getest en ontwikkeld. Tijdens de reis zullen de twee kunnen rekenen op de steun van enkele speciale gidsen, zoals de rijder Andrea Dovizioso, tijdens de eerste aflevering die uitgezonden zal worden op donderdag 10 september om 18.30 uur, de Ducati CEO Claudio Domenicali, hoofdpersoon van de tweede aflevering welke zal worden uitgezonden op vrijdag 11 september om 18.45 uur, de zangeres Nina Zilli, de komiek Giuseppe Giacobazzi en de chef-koks Massimo Bottura en Bruno Barbieri.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen