Ducati komt met 821cc Monster

Ducati heeft de smaak te pakken met de Monsters. Nadat we eind vorig jaar op de EICMA kennismaakte met de 1200 (S) (https://motor.nl/nieuws/getest-ducati-monster-1200-s/), komt er binnenkort een Monster met 821cc. Deze nieuwe Monster is inmiddels al diverse keren gespot in de buurt van Borgo Panigale in Bologna en dat weet je voldoende: binnen een paar maanden kondigt Ducati officieel de komst aan van de ‘Monster 821’. Of de nieuwe Duc echt zo gaat heten, is trouwens nog de vraag.

Geen vraag is welk motorblok de nieuwste Ducati krijgt. Dat wordt namelijk zeker het 821cc Testastretta 11°-blok dat we al kennen van de Hypermotard (SP) en de Hyperstrada. De verwachting is daardoor dat het vermogen van de nieuwe naked rond de 110 pk zal liggen. Een serieus verschil met de 1200 S-uitvoering die op 145 pk uitkomt. De S-loze Monster 1200 heeft dankzij software-matige aanpassingen 135 pk en dat zijn er dus nog altijd 25 pk´s meer.

Uiteraard is ook de kleinere Monster vloeistofgekoeld en wordt ie leverbaar met verschillende rijmodus, ABS en traction controle. Het frame, chassis, tank, het zadel en de dubbele uitlaat worden direct overgenomen van de 1200-serie. De enkelzijdige achterwielophanging komt helaas niet mee.

Met onder andere de Triumph Street Triple, Yamaha MT-09, Kawasaki Z800 en MV Agusta Rivale 800 wordt het gezellig druk in dit segment. Wij kunnen daarom niet wachten tot de introductie en de eerste vergelijkingstest met de 821cc Monster.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?