Ducati Scrambler kwestie van tijd

In juli 2012 deden de eerste geruchten over een op handen zijnde Ducati Scrambler de ronde. Een maand later bleek dat Ducati in enkele landen ook daadwerkelijk de rechten op de benaming ‘Ducati Scrambler’ had vastgelegd en begin dit jaar werd de Scrambler voor het eerst al rijdend op de foto gezet. Twijfel over óf de Scrambler ook daadwerkelijk op de markt komt is er niet meer, maar wat we precies kunnen verwachten wordt langzaamaan wel duidelijk.

 

Er is lange tijd gespeculeerd over een nieuw voor deze Scrambler ontwikkelde ééncilinder, omdat dit de overeenkomst met de oude Ducati Scrambler vanzelfsprekend goed zou doen. Daar blijkt Ducati echter niet meer over te twijfelen, want we zien op bijgaande foto duidelijk dat de Scrambler wordt aangedreven door het bekende luchtgekoelde 803cc V-twin-motorblok zoals we die kennen uit de Monster 796. 

 

We zien echter wel dat zowel tank als zadel sterk overeenkomen met die van de historische Scrambler, maar dat Ducati nog twijfelt over de uitlaatdemper. Die zou, met het oog op het historische model, laag en lang moeten zijn, maar dat is moeilijk te combineren met de huidige maatstaven van grondspeling en gewichtsbesparing. Toch is de uitlaat, zoals op het rijdende testmodel gemonteerd, nog niet af en houdt Ducati nog een slag om de arm. Hetzelfde geldt voor de wielen. Want een spaakwiel voor, en een gietwiel achter? Ook daar lijkt Ducati nog te moeten kiezen.

 

Het is dan ook de vraag wanneer we deze Scrambler op de markt kunnen verwachten. Ducati rijdt er al wel mee, maar de definitieve testfase lijkt nog niet aangebroken. Het zou ook erg goed zo kunnen zijn dat de Italianen bovenstaande foto zelf expres hebben uitgelekt, om de reacties vanuit de media en consumenten te peilen. Houdt je wat dat betreft dus maar niet in, in het comment-veld hieronder…

 

Foto: insella.it

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?