Ducati verkoopt originele raceonderdelen voor op je dressoir

Het verzamelen van originele onderdelen van motoren die meedoen aan de MotoGP- en het WK Superbikes bleek de droom van veel Ducatisti. Die droom is met het Memorabilia Project werkelijkheid is geworden.

Vanaf december 2019 geeft het Ducati Memorabilia Project fans van de in Bologna gevestigde motorfabrikant de kans om gecertificeerde onderdelen te kopen van motoren die de afgelopen jaren in de MotoGP- en het WK Superbikes zijn gebruikt. De eerste serie officiële Ducati-onderdelen bestaat uit drijfstangen, krukassen, nokkenassen en zuigers, stuk voor stuk persoonlijk gecertificeerd door Claudio Domenicali en Gigi Dall’Igna. Om hun authenticiteit en originaliteit nog verder te versterken, worden alle onderdelen geleverd met een technische beschrijving en informatie over de coureurs en het seizoen  waarin de onderdelen werden gebruikt.

De memorabilia kun je kopen in de Ducati Store in Borgo Panigale en vanaf 2020 ook online op www.ducati.com. Elk onderdeel is beschermd in een vitrine van plexiglas en wordt geleverd met een certificaat van echtheid.

De beschikbaarheid is beperkt, waardoor dit een niet te missen kans is voor Ducatisti en andere motorliefhebbers om eigenaar te worden een echt stukje race-Ducati.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?