Ducati’s nieuwe Diavel

We zaten er niet erg ver naast, met onze aankondiging van de nieuwe Diavel, een paar dagen geleden. Het was dus geen verrassing dat Ducati vandaag op de Autosalon van Geneve de herziene cruiser presenteerde, al hameren de Italianen er op dat de Diavel geen cruiser genoemd mag worden. En daar hebben ze wel een punt. Immers, welke typische cruiser met ruim 160 pk kennen we?

Hoewel we grotere veranderingen aan het motorblok verwachtten, heeft Ducati de paardenstal niet vergroot. Het motorblok levert nog steeds 162 pk, maar doet dat nu bij een iets lager toerental. Dit dankzij aangepaste in- en uitlaatkleppen. Verder is de L-twin aangepast zoals ‘ie nu ook in de Monster 1200 hangt. En dus kunnen we spreken van het ‘tweede generatie’ Testastretta-11-graden-motorblok. Dubbele bougies dus, en een keurige grootonderhoudsinterval van 30.000 kilometer.

Ook de nieuwe uitlaatpartij doet denken aan die van de Monster 1200, net zoals de Diavel de Monster volgt als het gaat om de LED-verlichting rondom de nieuwe koplamp. Ook is het aanzicht van de radiateurs vernieuwd en is het stuur een fractie hoger geplaatst.

Leuk is het nieuwe TFT-scherm, dat onder het dashboard op de tank zelf is geplaatst. Een tweede scherm dus, dat de brandstofvoorrraad indiceert, de gekozen versnelling laat zien en de koppeling met de gekozen rijmodus verzorgt.

De nieuwe Diavel is over vier weken bij de dealer te zien. De prijs is nog onbekend, maar deze zal niet veel hoger liggen dan de huidige prijs.

 

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?