maandag 20 mei 2024

EICMA 2023: HONDA CB650R & CBR650R

De Honda CB650R en CBR650R krijgen voor modeljaar 24 een design update en nieuwe kleuren, maar ook een gloednieuw 5-inch TFT-scherm met Honda RoadSync-connectiviteit, te bedienen met een vereenvoudigde 4-wegs tuimelschakelaar. Beide motoren zijn bovendien de eerste Honda’s die worden aangeboden met de optie van Honda E-Clutch technologie, die de rijder de keuze biedt om de koppeling automatisch te bedienen door simpelweg het schakelpedaal te gebruiken.

Naked CB650R

Het retro minimalisme van de CB650R heeft een frisse uitstraling gekregen. Een nieuwe koplamp, radiatorkappen, zadel van rijder en passagier, achterzijde en achterlicht zorgen voor meer dynamiek. Een nieuw 5-inch TFT-kleurenscherm is optisch gelaagd voor een goede leesbaarheid op heldere dagen en is voorzien van Honda RoadSync-connectiviteit. Bediend door een nieuwe tuimelschakelaar aan de linker stuurhelft (ook met achtergrondverlichting) kan de rijder nu genieten van turn-by-turn navigatie op het scherm en andere smartphone-functies.

Supersport CBR650R

Voor 2024 hebben de stijlvolle lijnen van de CBR650R een frisse look gekregen en een nieuwe koplamp, kuip, zadel van de rijder/passagier, achterkant en achterlicht geven de motor meer sportieve energie. Ook de CBR650R krijgt een nieuw 5-inch TFT-kleurenscherm dat optisch gelaagd is en voorzien van Honda RoadSync-connectiviteit. De vorm van het passagiers- en rijderszadel is aangepast; de zithoogte blijft 810 mm. Onder het zadel bevindt zich een USB Type-C aansluiting, net zoals op de CB650R.

Honda E-Clutch voor beide modellen

De prestaties van de viercilindermotor zijn ongewijzigd; 70 kW piekvermogen met 63 Nm zijn leuke cijfers om mee te spelen. De nieuwe Honda E-Clutch, die als optie leverbaar is, maakt het voor de rijder overbodig om de koppelingshendel te gebruiken om op of af te schakelen. Honda E-Clutch combineert elementen van de technologie en prestaties van quickshifters, handmatig bediende koppelingen en de Dual Clutch Transmission-technologie tot een unieke mix, waardoor je een geheel nieuw type van rijervaring krijgt. De koppelings- en transmissiehardware zelf verschillen niet van een conventionele motorfiets en het ultracompacte systeem weegt slechts 2 kg.

Kleuren

De 24YM CBR650R zal verkrijgbaar zijn in twee kleuropties:

  • Grand Prix Red Tricolour,
  • Matt Gunpowder Black Metallic.

    De 24YM CB650R zal verkrijgbaar zijn in de volgende kleuropties:
  • Matt Laurel Green Metallic (nieuwe kleur)
  • Pearl Smokey Gray (nieuwe kleur)
  • Candy Chromosphere Red (nieuwe details)
  • Matt Gunpowder Black Metallic (nieuwe details)
Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen