EICMA: De nieuwe Yamaha TMax

Scooters en motorrijders, het blijft glad ijs. Al is er gelukkig altijd nog de TMAX, die – liefst met een dikke Akra – prima gedoogd wordt. De nieuwe TMAX, samen met de TMAX SX en TMAX DX, moet dit succes voortzetten en lijkt daar op papier zeker in te slagen. Naast een aantal uiterlijke aanpassingen, zoals een compactere voorkant en chroomaccenten, is er onderhuids namelijk behoorlijk wat aangepast. Zo is de 2017-versie uitgerust met Yamaha Chip Controlled-Throttle (YCC-T) systeem en is daarmee de eerste Yamaha-automaat met dit systeem. En dankzij de komst van de YCC-T zit er op de nieuwe TMAX ook direct traction controle! Een nieuw, 9 kg lichter chassis van gegoten aluminium, een nieuwe monocross-achterwielophanging met horizontale schokdemper en een 40 mm langere aluminium swingarm moeten de toch al prima rijeigenschappen nog verder doen verbeteren. Ook nieuw is de korter uitlaatdemper. Een nieuw dashboard, meer dan voldoende opslagcapaciteit, een sleutelloos Smart Key-systeem zijn zaken die eveneens niet onvermeld mogen blijven. De TMAX’ zijn beschikbaar vanaf maart 2017. Prijzen volgen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?