EICMA: Ducati Hypermotard 950 (SP)

De Hypermotard van de Italianen staat al jaren te boek als ‘de leukste manier om je rijbewijs kwijt te raken’. Met de toevoeging van het 937 cc Testastretta 11°  motorblok uit de 950 Multistrada wordt de Ducati enkel beter, toch?

Want dat blok produceert de kracht van 114 paardjes waardoor de supermotard op doping nog sterker wordt. Daarbij is hij een volle vier kilo lichter dan zijn voorganger. Voeg daarbij een vrachtlading aan elektronische hulpsystemen toe zoals bijvoorbeeld bochten ABS, tractiecontrole en wheeliecontrole en het resultaat is een vriendelijkere fiets. Een beetje dubbelzinnig is dat wel.

Maar is die dosis steroïden niet voldoende dan is er ook nog de SP-variant. Die krijgt bovenop dat pakketje nog een op- en neer quickshifter, grotere hellingshoek door de Öhlins-vering en gesmede Marchesini-wielen. 

Het uiterlijk van beide varianten is wat strakker geworden. De koplamp en snavel zijn in vergelijking met zijn voorganger als het ware in elkaar versmolten. Nieuw is ook de LED-dagrijverlichting in die console. De uitlaatdempers zitten via een 2-1-2 systeem onder het kontje weggewerkt. Rood is standaard. De SP staat er in het wat flitsendere rood-wit.

Foto: Ducati

[justified_image_grid ids=27728,27729,27730,27731,27732,27733,27734,27735,27736,27737,27738,27739,27740,27741,27742,27743,27744,27745,27746,27747,27748,27749,27750,27751,27752,27753,27754,27755,27756]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?