EICMA > Forza Honda!

Alweer twaalf jaar geleden (waar blijft de tijd?) presenteerde Honda de eerste Forza-scooter. Veel opslagruimte, een gecombineerd remsysteem en toch vrij sportief. Het was niet vreemd dat er veel van werden verkocht. De gloednieuwe Honda NSS300 Forza weet dus wat er van hem verwacht wordt. Of de 2013 Forza aan de verwachting kan voldoen, moet nog blijken maar kans heeft ‘ie zeker.

Zijn redelijk sterke motor (24 pk @ 8,250 tpm / 25.7Nm @ 6,000 tpm) moet de Forza volgens Honda prima geschikt voor woon-werkverkeer over langere afstanden en dat is niet alleen in Nederland een pré. En hoewel de Forza overduidelijk niet de grootste van het stel is, de zithoogte meet slechts 716 mm, passen er gemakkelijk twee integraalhelmen onder het zadel.

Vooraan zit een 14 inch band gemonteerd, achter een 13 inch. De voorrem bestaat uit een enkele 256 mm schijf, ondersteund door een tweezuiger remklauw. Bij de achterrem koos Honda voor een enkele 240 mm schijf. Genoeg, want uiteraard ontbreekt het gecombineerde remsysteem niet op de Forza. Gecombineerd ABS is een optie. Misschien wel het belangrijkste is het belachelijk lage opgegeven verbruik van 1 op 30.8. Of je dat ooit gaat halen, is natuurlijk nog de vraag maar met een tankinhoud van 11,6 liter moet je in ieder geval een lekker stukkie kunnen rijden.

De Forza wordt leverbaar in Asteroid Black Metallic, Pearl Himalayas White en Seal Silver Metallic. Op de accessoireslijst prijken onder andere grote topboxen, verwarmde handvaten, een bodycover en een alarm.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?