EICMA: Honda CB125R

Met de CBR125R kun je als beginnend motorrijder al in 2018 zo trots als een pauw rijden op dit instapmodel. Samen met de CB1000R en de CB300R behoren de modellen tot dezelfde familie. ‘Neo Sports Café’ noemt Honda dat. 

Het ziet er allemaal verzorgd en zeker niet goedkoop uit. Kijk maar naar de LED-verlichting, LCD-dashboard en het verjongde aluminium stuur. De 125 sleept voor elke cc een kilo mee. Met een rijklaargewicht van 125,8 kg, een wielbasis van 1345 mm, een balhoofdhoek van 24,2° en een naloop van 90,2 mm stuurt dit lichter dan een fiets. De upsidedown-vork heeft een diameter van 41 mm en is niet instelbaar. De monoschokdemper is dat wel op veervoorspanning. In het voorwiel huist zowaar een Nissin vierzuiger remklauw met ABS. 

Honda claimt een verbruik van 1:48,4 en dat siert het eencilinderblok. Het vloeistofgekoelde tweekleppertje uit de CBR125R produceert 9,8 kW (13.3 pk) @ 10.000 tpm en 10 Nm @ 8.000 tpm. Verwacht bovenin geen extra trap in de rug, Honda concentreert zich bij de vermogensafgifte op het lage- en middentoerengebied.

[justified_image_grid ids=25790,25791,25792,25793,25794,25795,25796,25797,25798,25799,25800,25801,25802,25803,25804,25805,25806,25807,25808,25809,25810,25811,25812,25813,25814,25815,25816,25817,25818,25819]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?