13 C
Nederland
donderdag 11 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

EICMA: Honda CB650R

Zelfs met een extreem vieze en beslagen glazen bol zag je deze van ver aankomen: de CB650R. De nieuwkomer vervangt niet alleen de CB650F, maar vult de Neo Sports Café-modellijn perfect aan. Naast de dikke CB1000R (+) en kleine CB300R en CB125R is de 650 de gulden middenweg. Hij deelt het klassieke en minimalistische uiterlijk met zijn familieleden. Met de uit duizenden herkenbare koplamp als ultiem DNA-bewijs. In vergelijking met de F is de R zes kilo lichter dankzij een nieuw frame, achterbrug, benzinetank en voetsteunen. Rijklaar zet het 202 kilo op de weegschaal. Verder heeft het model een 41 mm dikke Showa SFF-vork, radiaal gemonteerde vierzuigerklauwen en zwevende remschijven.

Vijf procent krachtiger
Het blok kennen we al van de F, maar door een nieuw in- en uitlaattraject, gewijzigde kleptiming en een hogere compressieverhouding is het boven de 10.000 tpm vijf procent krachtiger. Bovendien schoof het rode gebied duizend toeren omhoog. De vier-in-lijn is goed voor 95.2 pk @ 12.000 tpm en 64 Nm @ 8500 tpm. Om niet stuiterend voor een bocht aan te komen heeft het blok een slipperclutch. Het lagere en verder naar voren geplaatste stuur zorgt samen met de naar achter geplaatste voetsteunen voor een sportieve werkplek dan op de F.

[justified_image_grid ids=27811,27812,27813,27814,27815]

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen