Eindelijk: na 7 jaar introductie Voxan Wattman!

Voxan. Alleen bij het horen van de naam slaakt menig motorrijer een zucht. Niet van verlichting maar van genot. Want wat heeft het illustere Franse merk, dat in 1995 op de wielen werd gezet door Jacques Gardettes, ons pareltjes van motoren nagelaten.

De bedoeling van Gardettes was dat zijn prikkelende 72 graden V-twins van 996cc de wereld zouden veroveren. Dat is niet gelukt. Niet op een haar, maar helemaal niet. In 2010 werd Voxan gekocht door Venturi Automobiles, dat vooral groot was in rally-auto’s. Die wist te vertellen dat Voxan zich zou toeleggen op elektrische motoren. Het eerste bewijs werd in 2013 getoond: de Wattman.

Voxan Wattman uit 2013

We beepen in een ruk naar eind juni 2020. In de mailbox treffen we een persbericht aan dat ons vertelt dat de ‘futuristisch gelijnde Voxan Wattman op 1 juli om 14.00 uur wordt gepresenteerd.’ Maar het is geen ‘consumentenmotor’, geen motor waarop we van huis naar werk en vice versa rijden. De Voxan Wattman probeert een nieuw wereldsnelheidsrecord te vestigen op de zoutvlakte van Salar de Uyuni in Bolivia, in juli 2021.

Is je interesse desondanks gewekt, dan zul op 1 juli toch ‘de social media’ in de gaten moeten houden of – nog makkelijker – je surft naar venturi.com/en/voxan-motors.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?