Ewan McGregor: ‘LiveWire stond tijdens Long Way Up zonder sap’

Ewan McGregor was te gast bij Jimmy Fallon’s Tonight Show. Het gesprek ging ook over het laatste avontuur Long Way Up, die hij samen met Charley Boorman reed. De huzarentocht ging op Harley-Davidson LiveWires van Ushuaia (Argentinië) naar Los Angeles.

In het gesprek met Jimmy Fallon geeft McGregor toe dat ze bij willekeurige huizen moesten stoppen om de LiveWires op te laden. ‘We kampeerden soms in de tuin en dan sloten we de LiveWires aan. Dat moest een voor een omdat anders de kans bestond dat de zekeringen zouden doorslaan. Wat natuurlijk hoogst gênant zou zijn.’

‘Ik werd een paar keer gesleept. Ik was wel de enige, Charley kwam nooit zonder sap te staan. Hij houdt bij hoog en bij laag vol dat hij een betere rijder is dan ik. Dat zou ook heel goed kunnen. Een paar keer hield ik me vast aan een auto… je slaat je hand om een raamstijl en laat je gewoon voortslepen!”

De rit was soms controversieel toen geruchten de ronde deden over dieselauto’s die het team volgden met benzinegeneratoren. In geval van nood zouden daarmee de motoren worden opgeladen.

Naast de LiveWires en de vermeende dieselauto’s werd het team ook begeleid door twee elektrische Rivian R1T pick-ups.

Wanneer de Long Way Up wordt uitgezonden is nog niet bekend. We laten je het zeker  weten wanneer dat bekend is.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?