EICMA 2015: Explorer-familie nog groter

 Ga er goed voor zitten want hier komen de Explorer XC, Explorer XCx, Explorer XCa, Explorer XR, Explorer XRx en Explorer XRt. En dat verzinnen we niet. Hoogste tijd voor een beetje helderheid door een korte opfriscursus. Goed is namelijk om te weten dat de XR-serie ontworpen is voor het asfalt en de XC-serie voor offroad en dat de XCa en XRt de topmodellen van de range zijn. De twee instapmodellen (de XC en XR) hebben vanaf 2016 instelbare WP-vering. De andere vier modellen zijn voorzien van het Triumph Semi Active Suspension-systeem, waarmee je elektronisch de instelling van de vering en demping aanpassen.

Behalve de  veervoorspanning van de achterschokdemper dan, want die wordt automatisch aangepast aan de achtergrond. Ook het ABS en traction control kent een soortgelijk onderscheidt, want de vier luxere varianten hebben een voor bochten geoptimaliseerde ABS en traction control. Dankzij de Inertial Measurement Unit, kortweg IMU. Dit systeem berekent continu de hellingshoek van de motorfiets en gebruikt deze metingen voor de werking van het ABS en de traction control. Daarnaast heb je ook nog eens de beschikking over vijf verschillende rijmodi, inclusief een zelf instelbare. En dan zouden we haast nog de hellingsproefassistent, het scherpere uiterlijk met betere bescherming voor bestuurder en passagier, mede door het elektrisch verstelbaar windscherm vergeten.

De nieuwe Triumph’s staan vanaf eind maart in de showroom. Prijzen volgen.  

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?