Film > Husqvarna NUDA900R >> KTM 990SMR

Beide fietsen hebben het: het genetisch materiaal van een supermoto. Brede crosssturen, lange veerwegen, smalle zadels die aansluiten op breed uitlopende tanks en een zeer potent uiterlijk. Zo op het oog zondermeer rijp bevonden voor het betere kunst en vliegwerk.

De een is een oude bekende, en dan hebben we het uiteraard over de KTM 990SM in de wit/oranje oorlogskleuren die de Oostenrijkers bijna uitsluitend toepassen als het om de luxere R-variant gaat; zo ook hier. Qua uiterlijk kun je deze machine, die sinds 2004 – toen als 950SM – al op de markt is, inmiddels bijna voor conservatief verslijten. Het is eigenlijk simpelweg een opgeblazen competitie supermoto waar de spierballen vanaf druipen.

Nee, dan is de Huskie wel even wat anders en conservatief kun je het uiterlijk van de Nuda900R moeilijk noemen. Met een Italiaanse pen gestileerd, is het een compleet unieke verschijning waarin de kenmerkende stijl van de offroad Husqvarna’s duidelijk is terug te vinden. De mening over deze machine lopen – veel meer dan bij de KTM – sterk uiteen: van gaaf en mooi tot ronduit lelijk. Apart is de eerste echte straatmotor van het offroad-georiënteerde merk zeer zeker.

Meer lezen? Mis dan de nieuwe MOTO73 niet die vanaf donderdag 2 augustus in de winkel ligt.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.