Fireblade SP Suzuka Replica!

Honda heeft een geweldig gave Suzuka replica op de markt gebracht, de CBR1000RR Fireblade SP Custom Concept, maar het slechte nieuws is dat hij alleen beschikbaar is op de Japanse markt. We zullen je uitleggen waarom.

Nationale kampioenschappen
Honda heeft zich al tijden niet meer bemoeid met nationale kampioenschappen, doch is na tien jaar weer ingestapt in het Japanse kampioenschap. Echter, ook dat is slechts een bijzaak als je het legt naast het winnen van de acht uur van Suzuka. Honda is erop gebrand daar goed te scoren en heeft voor dat doel een speciale CBR1000RR Fireblade SP opgebouwd. Honda-testrijder en meervoudig Suzuka-winnaar Takumi Takahashi mag die naar de zege rijden. Althans, dat is de bedoeling.

Replica
Je snapt dat het uitbrengen van een straatvariant een slimme zet is, want er zullen in het Japanse kampioenschap genoeg rijders zijn die daar wel oren naar hebben als je de specificaties leest. En natuurlijk een horde Japanse straatrijders die nu al staan te kwijlen. Buiten Japan komt er niets op de markt, maar als we met z’n allen genoeg aandringen, wie weet wat er dan nog kan gebeuren!

Aandringen
De reden waarom we het aandringen bij Honda erg aanmoedigen is omdat dit niet zomaar een Fireblade SP is met een leuke lik verf. Naast de standaard aanwezige elektronisch verstelbare Öhlins vering en het verder ook behoorlijk complete elektronicapakket, heeft de Custom Concept lichtgewicht OZ Piega wielen, een Brembo RCS rempomp en Brembo Monoblock remklauwen. En daarmee houdt het nog lang niet op, want hij heeft ook een Agras rem-/schakelset, Active carbon spatbordset, een (Euro4 goedgekeurde) Akrapovic uitlaatdemper, Gilles Tooling hendelbeugels en GB Racing carterdekselcovers.
Woonden we maar in Japan…

 

Bron: MCN

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?