Getest > Suzuki V-Strom 1000

Om te voorkomen dat de V-Strom 1000 als mosterd na de maaltijd komt in de overvolle allroadmarkt heeft Suzuki hem handig gepositioneerd. De Japanners geven de V-twin een plekje tussen de dikke 1200 cc en kleine 650 cc allroads in. Suzuki flikte dat kunstje eerder met de GSX750R en die werd – zoals we weten – een succesnummer. Ad van de Wiel heeft de V-Strom reeds aan de tand gevoeld, en via de telefoon liet hij ons weten dat Suzuki bepaald geen flater slaat:

 

Een middenplek dus, komt de V-Strom dan qua pk’s niet tekort?

 

Tja, de V-Strom heeft inderdaad niet het krachtigste motorblok van de dikke alroads, maar dat stoort geen moment. Dit omdat het blok zijn maximale koppel al bij 4000 tpm levert. Het gaat hier echt niet om pk’s, maar om rijdbaarheid en souplesse.

 

En hoe zit het verder met die rijdbaarheid?

 

Daarbij is vooral het lage gewicht van 228 rijklare kilo’s belangrijk. Dat levert werkelijk een flitsend sturende motor op. Met het grootste gemak, en vol vertrouwen, slinger je de V-Strom door korte en lange bochten. Zelfs met de steppen aan de grond voelt alles vertrouwd aan. Deze Suzuki combineert lichtvoetigheid bovendien met stabiliteit. Op de snelweg gaat de duizend, ondanks de hoogst illegale Autobaan-snelheden tijdens de testrit, als op rails rechtdoor.

 

Hmm, we kunnen gaan sparen. Wat gaat ‘ie kosten?

 

€ 12999! En ja, vergelijk dat maar eens met al die andere dikke allroads. De V-Strom is misschien wat minder dik, maar des te magerder is het prijskaartje.

 

Klinkt goed, waar lezen we je uitgebreide testverslag?

 

 

Die vind je in de eerstvolgende MOTO73.

 

 

Vstrom 1000

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?