Govecs lanceert elektrische motorscooter

Govecs brengt met de GO! S3.4 zijn eerste model in de motorfietsklasse op de markt. Deze elektrische motorscooter, thuishorend in de 125cc klasse, heeft een topsnelheid van ruim 80 km/u waardoor elektrisch rijden op twee wielen ook op buitenwegen kan. De snelweg is helaas net iets te hoog gegrepen voor ‘m…

Het nieuwste lid van de GOVECS-familie is net als alle andere GOVECS-scooters in Europa ontwikkeld. Ook de productie vindt in Europa plaats. De 3.4-versie is gebaseerd op het concept van de GO! S2.4, de elektrische scooter die is uitgeroepen tot ‘Elektrische Scooter van het Jaar in Europa’.

Meest opvallende zijn de remmen. De hydraulische schijfremmen voor en achter werken namelijk samen met de elektromotor regeneratief, zodat bij het afremmen energie wordt teruggevoerd. Dat bespaart dus energie en verhoogt meteen ook de actieradius.

Met een koppel van 114 Newtonmeter heeft de elektrische scooter vanaf iedere snelheid acceleratievermogen genoeg. Het stalen buizenframe is speciaal voor een elektrische scooter ontwikkeld en heeft een laag zwaartepunt. Daarnaast zorgt de borstelloze elektromotor in combinatie met de riemaandrijving voor een laag eigen gewicht van slechts 120 kilo.

De lithium polymeer batterij maakt een actieradius van 50 tot 70 kilometer mogelijk, afhankelijk van de rijstijl. Daarna kan de scooter via het geïntegreerde oplaadapparaat en een normaal stopcontact opgeladen worden. Het volledig opladen duurt vier uur, maar na twee uur is al 85 procent van de oplaadcapaciteit van de batterij bereikt. De accu’s hebben een verwachte levensduur van ruim 50.000 kilometer.

De GO! S3.4 heeft zowel een midden- als een zijstandaard. Optioneel zijn een sportwindscherm en een toerwindscherm leverbaar, evenals een koffer met een inhoud van 30 liter.

Voor de GOVECS GO! S3.4 is een garantie van twee jaar van kracht op de scooter, de lader en de accu. Hij is vanaf eind augustus leverbaar in ons land en kost 6.797 euro (inclusief BTW). De GOVECS GO! S3.4 is vrijgesteld van BPM en houderschapsbelasting. Daarnaast bestaat in veel steden de mogelijkheid om gratis te parkeren en de accu op te laden. Overigens kunnen bij onze zuiderburen ook automobilisten zonder een aanvullend motorrijbewijs op de GO! S3.4-versie rijden.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.