H-D Blue Edition is de duurste motor ter wereld

De Zwitserse horlogeverkoper Bucherer had nog wat geld op een rekening staan en dacht: ‘Kom, laat ik eens een dure motor bouwen’. De Harley-Davidson Blue Edition kost €1.624.000,-. Je krijgt er dan wel twee dure klokjes gratis bij. Er zijn mensen die dat een koopje vinden.

Natuurlijk ging Bucherer niet zelf met de lastoorts aan de slag. Dat werd overgelaten aan de Zwitserse custombouwer Bünderbike. En die kon wel wat met de opzichtige flair van de horlogeverkoper. De Harley kreeg voldoende bling-bling door de montage van 360 diamanten, vergulde bouten en moeren, een LED verlichte safe met glazen koepel op de tank om je dure spullen in te bewaren en nog veel meer.

De Blue Edition was in een eerder leven een doodgewone Harley-Davidson Softail Slim S, waarvan eigenlijk alle originele delen plaats maakten voor handgemaakte stukjes en beetjes. Alleen dat al vergde 2.500 arbeidsuren, wat natuurlijk een mooi bedrag opleverde voor op de factuur. Maar waarom dan ooit begonnen met een kant-en-klare Harley?

Opvallend is de met LED verlichte opening in de cilinderkop, waardoor je vrij zicht hebt op de nokkenas en de vergulde kleppen. Ook als de motor draait. Ook de velgen komen uit eigen huis en voor de koplamp werd een rose gouden beplating gebruikt. Dat rose goud zie je ook terug op de hendels, voorvering, schokdempers en uitlaatpijpen. Oh, en ook op de voetbediening en de voetsteunen.

De bovenkant van de vorkpoten en de uiteinde van de stuurhelften zijn voorzien van met diamanten bezette Dizzler-ringen, uit de winkel van Bucherer. En toch, en toch, en toch… al die groteske overdaad verdwijnt door het prachtige, bijna lichtgevende blauw. Om dat effect te bereiken werden zes lagen aangebracht op een zilveren ondergrond.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?