Haynes Manuals stopt met drukken nieuwe manuals

Haynes Manuals, de constante metgezel van duizenden doe-het-zelvers, zegt dat het geen nieuwe werkplaatshandboeken meer gaat drukken. Maak je in plaats daarvan klaar voor een digitaal DIY-product.

Dat betekent niet dat de bestaande titels meer worden gedrukt. Op Twitter zegt Haynes  ‘dat er geen nieuwe werkplaatshandboeken meer gaat drukken van toekomstige motoren. Bestaande Haynes titels blijven we gewoon drukken en verspreiden.’ Pfftttt… Menig motorrijder en sleutelaar slaakt een zucht van verlichting.

Wat is er aan de hand met de Husqvarna Norden 901?

Haynes Manuals ging verder met tweeten met de mededeling dat het door gaat met de ontwikkeling van handboeken voor nieuwe voertuigen, maar niet op papier. Haynes zegt dat het ‘werkt aan een nieuw onderhoud- en reparatieproduct dat zo’n beetje 95% van de merken omvat.’ Waarschijnlijk bedoelen ze daarmee ook motormerken, maar een garantie is dat niet.

Haynes Manuals verkocht in 2019

Haynes Manuals is in beweging sinds oprichter John Haynes in 2019 overleed. Na zijn dood werd de uitgeverij verkocht aan Infopro Digital, een Franse uitgeverij die zich richt op de digital publishing. Dat was natuurlijk ook de weg die Haynes van de toekomst zou bewandelen.

Haynes Manuals
Website van Haynes.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?