Hints voor een Suzuki GSX-S1000 Tour-versie

Nadat Suzuki eerder dit jaar de GSX-S1000 onthulde, zijn er tekenen dat de GSX-S1000F ook een opvolger zal krijgen. In dit geval wordt de F een T, wat bedoeld is om de touring-specifieke focus te benadrukken.

Zelfde basis

Op het internet zijn typegoedkeuringsdocumenten van het nieuwe model opgedoken, waarin enkele gegevens van het toekomstige model te vinden zijn. Tot nu toe ontbreekt er nog een foto. De basis is de vernieuwde GSX-S1000 – lees de test – waarvan de viercilinder is getrimd naar Euro5. Motor en uitlaat zouden identiek zijn. De vermogenscijfers van 152 pk bij 11.000 tpm en 106 Nm bij 9.250 tpm blijven ook ongewijzigd. De identieke wielbasis van 1.460 mm doet vermoeden dat het frame en ook de upside-down vorken gelijk zijn.

Team Classic Suzuki onthult Katana gebaseerd op WorldSBK GSX-R1000

Beetje gegroeid

Wat de modellen zeker zal onderscheiden is het uiterlijk. Je kunt een kuip verwachten met een hoge voorruit. Wat de hoogte betreft, wordt de GSX-S1000T gespecificeerd op 1.215 mm, wat 135 mm hoger is dan de GSX-S1000. In de documentatie wordt ook melding gemaakt van een optionele kuip, die de hoogte op 1.280 mm brengt. Dit wijst erop dat ofwel een hogere kuip als optie zal worden aangeboden, ofwel de kuip in hoogte verstelbaar zal zijn.

In de breedte groeit het touring-model licht tot 825 mm, terwijl het in de lengte 25 mm langer is. De toeroriëntatie is ook af te lezen aan het gewicht. De GSX-S1000T weegt naar verluidt 12 kg meer en laat 20 kg meer laadvermogen toe.

Een presentatie wordt voor het eind van dit jaar verwacht.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?