Honda CFR250R en 450R vernieuwd

Met name de CRF250R wordt flink vernieuwd. Vorig jaar ontving de 250 al hetzelfde frame als de CRF450R, maar nu krijgt ‘ie ook een 48mm Showa SFF-AIR-TAC voorvork. De SFF-vork is specifiek gericht op de 250cc klasse en is lichter dan de staal geveerde vork die hij vervangt. Ook de schokbreker achter is lichter dan zijn voorganger. Al met al brengt dat het rijklaar gewicht terug tot 105,2 kilo.

Ook het motormanagement krijgt een upgrade. Die wordt namelijk met een knop op het stuur eenvoudig in drie standen verstelbaar. Stand 1 geeft de normale gasreactie, stand 2 is soepeler en in de derde stand reageert het gas extra agressief. Daarnaast verfijnt Honda eveneens het injectiesysteem. Ook aan de uitlaatkant is de 250 verbeterd. Zo krijgen de dubbele uitlaatdempers een grotere doorlaat, wat voor een beter middengebied moet zorgen. 

De CRF450R krijgt net als de 250 een drie-stands motormanagement systeem en er is voor 2015 eveneens een nieuwe voorvork. De 450 krijgt de tweede generatie 48mm KYB PSF2 voorvork met een lichter binnenwerk, makkelijker bereikbare instelmogelijkheden en tien procent minder frictie. 

Kleine aanpassingen laten het motorblok extra toeren maken, wat 0,9kW extra piekvermogen oplevert. Ook is het verloop van de uitlaat aangepast en zijn er vernieuwde radiateurs gemonteerd.

Verder krijgen zowel de CRF450R als de CRF250R een 260mm voorremschijf en worden ze beide afgeleverd op Dunlop MX52 banden.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?