Terugkeer van de Honda GB?

Met de CB1000R heeft Honda een basis in huis waar je meer mee kunt. Hoewel het een ideale basis voor een gekuipte caféracer zou kunnen zijn, heeft Honda meer in huis dat kan dienen als basis voor een machine die de retro-liefhebber kan bekoren. Een retro met een knap en smal blok, klein kuipje. Waar hebben we dat eerder gehoord?

Ooit had Honda de GB500, gebouwd rondom het XR500-blok. Hier heeft men van het Japanse Young Machine delen van bovengenoemde CB1000R gecobineerd met de smalle tweecilinder uit de Africa Twin. Naar het schijnt, wordt overwogen om dit idee in productie te nemen. 

Het zou voor Honda een greep in het verleden zijn; terug naar de oude GB-serie, waarmee ze zo Brits mogelijk probeerden over te komen. Met succes. Dat de Japanners juist nu met deze plannen komen is niet vreemd, want de populariteit van de van oorsprong Britse café-race-scene is nog niet over z’n hoogtepunt.

Foto: Young Machine

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?