Honda’s ‘new monkey’

De stortvloed aan nieuwe modellen lijkt niet te stoppen bij Honda. Als enige merk tonen zij tijdens de auto- en motorsalon in Brussel (11 tot en met 20 januari) namelijk nog een heuse wereldprimeur. Het gaat om de lichtvoetige MSX125, dat een soort opvolger moet gaan worden van de good old Monkey. Het is dan ook niet vreemd dat Honda heel wat succes hoopt te oogsten met de komst van de Mini Street X-treme.

Zoals verwacht is de MSX een gemakkelijk, goedkoop (want zuinig) en toch spannend machientje om de jeugd aan het motorvirus te helpen. Ook niet onbelangrijk is het uiterlijk van de nieuweling, met zijn lage hoogte en toch volwassen gezicht. Anders dan anders dus. Dat Honda de MSX125-rijders met een serieuze motor op pad laten gaan, blijkt wel uit de technische gegevens.

Zo heeft ie 31 millimeter upside down-voorvork, schijven rondom met enkele zuigerklauwen, vier-versnellingsbak, LCD-display (met ook tripmeters, benzinemeter en klokje, jawel!) en twee dikke 12 inch-wielen. Niet heel grootse velgen natuurlijk, maar door de serieuze bandenmaten straalt het nu al plezier uit. Aan de voorzijde gooide Honda er een 120/70-12 op, achter ligt een band met een centimeter meer rubber om het wiel heen. Moet als een dolle sturen, lijkt ons.

Het blokje dat gebruikt wordt in de MSX komt uit de Wave, een scooter waarvan er op deze aardbol al meer dan 930.000 stuks van rondrijden. Zit dus wel goed met dat tweekleps luchtgekoeld blokje. De MSX125 gaat in vier verschillende kleuren leverbaar zijn en komt ook richting ons land rond april. De prijs is op dit moment nog niet bekend, maar verwacht dat je tussen de 3.000 en 4.000 euro neer moet tellen voor deze ‘new monkey’.

Foto: Honda

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?