Huren in Japan: Honda CBR1000RR-R

De Honda CBR1000RR-R is een waanzinnige sportmotor. Dat vinden wij niet alleen, ook de wereldwijde club van ontwerpers is die mening toegedaan. Die honoreerde de Honda met de Red Dot Award. En deze geweldenaar kun je in Japan gewoon huren via HondaGO, een verhuurservice van deelnemende Honda-dealers.

De prijzen variëren, maar HondaGo’s verhuurprogramma biedt een verzekering en een 24-uurs wegenwachtservice aan. Je kunt ook motorspullen huren als dat nodig is: helmen, handschoenen, jassen, broeken en laarzen. HondaGo zorgt voor alles, behalve de benzine. Als je klaar bent met je enerverende rit, moet je de Fireblade afgetankt inleveren.

Niet eens zo heel duur

Met HondaGo kun je elke Honda huren. Maar omdat je wel eens uit de band wilt springen, ga je natuurlijk voor de CBR1000RR-R. De Honda zit wel in de Premium-klasse, en die zijn in het algemeen iets duurder. Ben je van plan om minder dan twee uur te gaan sjezen, betaal je €135,-. Dat lijkt misschien veel, maar voor de nieuwe Fireblade is eigenlijk niets teveel gevraagd. Heb je aan twee uur niet genoeg om alle coronabeslommeringen uit je hoofd te rijden, kun je opteren voor het programma LongGOGO. Nu heb je de Honda 55 uur tot je beschikking voor de prijs van €430,-.

Oké, om met de Fireblade op avontuur te gaan, moet je wel eerst naar Japan. Maar 55 uur moet genoeg zijn voor een rondje Fuji.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?