zaterdag 14 december 2024

Husqvarna brengt in 2024 met EE 2 een nieuw crossmodel voor kinderen uit

Husqvarna brengt in 2024 een nieuw crossmodel voor de kinderen uit. De elektrische EE 2 is een aanvulling op de twee grotere e-minicycles van het merk, de EE 3- en 5.

De EE 2 is ontworpen voor kinderen met een lengte tussen de 90 en 130 cm en een maximumgewicht van 35 kg. Om zich te onderscheiden van de grotere modellen van Husqvarna, heeft de EE 2 een motor, die in de naaf van het achterwiel is gemonteerd. Deze motor levert een piekvermogen van 1,8 kW (2,45 pk). De motor is verder stof- en waterdicht en, nog belangrijker voor de ouders, onderhoudsvrij.

Husqvarna brengt nieuwe Enduro Pro-modellen volgend jaar uit

De verwisselbare Husqvarna BLi300 accu voorziet de EE2 van energie, voor maximaal 100 minuten rijtijd. Bovendien maakt deze accu gebruik van hetzelfde ontwerp als de meeste moderne elektrische gereedschappen. Daarom is in theorie non-stop rijden mogelijk, als er genoeg opgeladen reserveaccu’s beschikbaar zijn. De standaard gemonteerde accu laadt in 35 minuten, voor 80 procent op en een volledige lading duurt 60 minuten.

De EE 2 kan op meerdere manieren snel worden aangepast voor meer personalisering. Voor langere rijders is namelijk de zithoogte te verstellen van de standaardhoogte (470 mm) naar 500 mm. Daarnaast is de vermogensafgifte aan te passen in drie standen. De selectie begint met een wandeltempo-optie. De maximale stand geeft daarentegen de minste vermogensbeperking en heeft daarom een topsnelheid van 33 km/u.

De Husqvarna EE 2 is verder opgebouwd uit een aluminium frame, achterbrug en schetsplaten. Ook beschikt hij over hydraulische schijfremmen en een Rollover Sensor. Het nieuwe model heeft daarnaast WP-vering, KENDA-banden en ODI-grips. Al met al moet de EE 2 29 kg wegen.

De 2024 EE 2 komt in oktober uit en de beschikbaarheid kan per land verschillen. Husqvarna heeft nog geen prijs bekendgemaakt.

Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen