maandag 15 juli 2024

Husqvarna brengt nieuwe Enduro Pro-modellen volgend jaar uit

Husqvarna heeft zojuist zijn 2024 Enduro Pro modellen aangekondigd. Zowel de tweetakt TE 300 Pro, als de viertakt FE 350 Pro zijn flink onder handen genomen. De motorblokken zijn verbeterd en de frames, subframes, carrosserie, ophanging en remmen zijn volledig vernieuwd.

Laten we beginnen met de motorblokken. De 2024 Husqvarna TE 300 Pro maakt gebruik van brandstofinjectie voor betere prestaties en controle over het hele vermogensbereik. Daarnaast krijgt de Husqvarna FE een nieuwe, dubbele, bovenliggende nokkenas-motor, die compacter en beter in het frame geplaatst is. Dat moet voor een optimale gewichtsverdeling zorgen. Beide modellen hebben twee motorinstellingen, terwijl de FE 350 Pro ook standaard tractiecontrole en een quickshifter heeft.

De TE beschikt over een watergekoelde 293cc ééncilinder en zijn FE-broertje beschikt over een watergekoelde 349cc ééncilinder. Beide modellen zijn uitgerust met een nieuwe 48 mm WP Xact voorvork en herontworpen WP Xact. Deze schokdempers zijn lichter dan hun voorgangers. Brembo-remmen en Galfer remschijven zorgen verder voor stopkracht. Beide modellen krijgen Husqvarna Factory Racing wielen met Excel Takasago velgen.

Husqvarna Norden 901 Expedition: de ontdekking van Mongolië

Husqvarna heeft het chromoly-stalen frame verfijnd voor 2024, wat resulteert in verbeterde chassisprestaties. Het nieuwe subframe is lichter en sterker, terwijl de gegoten aluminium onderdelen betrouwbaarheid toevoegen. Een nieuw hol, gegoten aluminium achterframe optimaliseert stijfheid en vermindert gewicht.

Naast deze updates krijgen de 2024 TE 300 Pro en FE 350 Pro een nieuwe skidplate, Supersprox achter-tandwiel, ODI-handvaten, LED-koplamp, ProTaper stuur, elektrische starter met lithium-ion batterij, vernieuwde carrosserie, remremschijfbescherming en een nieuwe competition zadelhoes. Husqvarna heft aangegeven dat de prijzen verschillen per regio en dat de prijzen voor Nederland nog volgen

(Foto: Husqvarna)
Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen