EICMA 2015: Hyperdepiep, motard!

Foto: Ducati

De Hypermotard van Ducati heeft een nieuw motorblok: de Testastretta 11°. Opgeschroefd naar 937cc levert de tweecilinder nu 113 pk bij 9.000 toeren, maar nog belangrijker is de toename van koppel. Die is maarliefst 10 procent toegenomen en bedraagt 97.9 Nm bij 7.500 tpm. Om dit te bereiken is het blok van binnen grotendeels vernieuwd met nieuwe cilinders, cilinderkoppen en zuigers. De slag is het zelfde gebleven (67.2 mm) terwijl de boring juist groter is geworden (was 88 is nu 94 mm).

Anders dan het blok zijn de Hypermotard, Hypermotard SP en Hyperstrada verder niet heel veel veranderd. De Kayaba-voorveringen op de Hypermotard en Hyperstrada blijven onveranderd net als de Sachs monoshocks achter, hetzelfde gaat op voor de Öhlins op de SP. Verder is er ook in de elektronica weinig getweakt. Wel nieuw is de hagelwitte kleurstelling voor de standaard Hypermotard. Iets anders zijn de knipperlichten die in de handkappen zijn verwerkt, die zijn vooral op esthetisch vlak wat verbeterd.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.