Triumph Thruxton anno 2016

Foto’s: Triumph

De Thruxton en Thruxton R maken pas ergens in 2016 hun opwachting, maar de foto’s hebben we in ieder geval al binnen! Na vier jaar ontwikkeling staan de staande twins te trappelen om hun kunsten te vertonen. Helemaal bij de tijd want uitgerust waterkoeling, ABS, een pak extra vermogen, een diepbruin geluid uit de deegroller-dempers en ondersteunende elektronica.

Met hun gewelfde oogstrelende benzinetanks stelen de Thruxton en de Thruxton R de show en gelijktijdig de harten van sportievelingen. Moeilijk te geloven dat ze technisch grotendeels gelijk zijn aan de (tevens vernieuwde) T120, maar toch is dat echt zo. De staande twin produceert met 112 Nm nog meer koppel dan de T120, maar het bevindt zich pas bij 4950 tpm. Dit motorblok is dus een stuk sportiever van aard. 

Op de Thruxton R valt direct de gouden (hoe retro is goud?) upsd van Showa op. Dat geldt ook voor de Öhlins achterdempers en de radiale Brembo remmen. Vanuit het zadel heb je uitzicht op de fraaie Monza-stijl tankdop en de bijna wellustige kroonplaat. Mooi spul allemaal op deze eenzitter.

Triumph levert een racekit voor de Thruxton die het vermogen en koppel nog verder de hoogte instuwt terwijl het gewicht juist daalt.

Kledingkast vol
Gelijktijdig met de ontwikkeling van de nieuwe Thruxton werkte Triumph aan het opzetten van een classic kledinglijn. De kledingkast kan makkelijk uitbulken van alle leren jackies, wax-coats, T-shirts, jeans en jethelmen. Ook de accessoires werden niet vergeten, bij ieder model kun je kiezen uit zo’n 150 extra’s. Naast de gebruikelijke zaken als vervangingsdempers maakt ook een wonderschone topkuip voor de Thruxton deel uit van het pakket. Je kunt de motoren echt een eigen gezicht geven met alle accessoires.

[justified_image_grid ids=22762,22763,22764,22765,22766,22767,22768,22769,22770,22771,22772,22773,22774,22775,22776,22777,22778,22779,22780,22781,22782,22783,22784,22785,22786]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.