Jorge Lorenzo: ‘Ik rij op de Yamaha M1 sneller dan op de Honda.’

Vijfvoudig wereldkampioen keerde gisteren terug op het circuit toen hij op Sepang als officiële testrijder op de Yamaha-fabrieksmotor M1 stapte.

Eenmaal in het zadel, daalden de rondetijden per ronde. Na een dag van actie scoorde Jorge Lorenzo de op een na snelste tijd. Sterker, Lorenzo’s snelste rondetijd was fractioneel langzamer (met de honderdsten van een seconde) dan zijn beste tijd vorig jaar op de fabrieks-Honda op Sepang.

‘Ik was de hele dag heel alert op de karaktereigenschappen van de motor en hoe deze in de loop der jaren is veranderd. Desondanks is deze Yamaha zeer goed vergelijkbaar met de Yamaha waarop ik in 2016 voor het laatst reed. De M1 zorgde ervoor dat ik me meteen op mijn gemak voelde. Wel speelden de blessures die ik heb opgelopen door mijn hoofd waardoor ik niet zo snel was als ik kan zijn. Ik moet nog even wennen aan de Yamaha voor ik weer toptijden kan rijden en de limiet van de motor kan opzoeken. Maar dat ik straks sneller ben, is zeker. Voor mij was deze eerste testdag echt spannend.’

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.