Kawasaki doet de A2 motorrijder een groot plezier

Kawasaki heeft afgelopen week een Z900 met beperkt vermogen geïntroduceerd. Het moet gek lopen, wil een A2 motorrijder niet uit z’n dak gaan met het vooruitzicht van zo’n Z900 onder zijn/haar kont.

De komst van de Z900 met beperkt vermogen komt niet helemaal als een verrassing. Al sinds de introductie van het type in 2016 was min of meer bekend dat deze ook als A2 motor gebracht zou worden. De 94pk Z900 heeft immers genoeg vermogen (94pk) voor een gelimiteerde versie van 47pk.

Volgens Kawasaki werd de beslissing om de A2 Z900 identiek aan de Z900 uit te brengen in een stroomversnelling gebracht door het dealernetwerk en de wens van motorrijders. Beide groepen stonden erop dat beide modellen onder geen beding van elkaar mochten verschillen. Daarom zie je aan de buitenkant van de A2 Z900 ook geen enkele verwijzing naar het gelimiteerde vermogen. De Kawasaki heeft dezelfde elektronica, rijeigenschappen en rijwielgedeelte.

De Kawasaki A2 Z900 is verkrijgbaar in vier kleurencombinaties: Candy Lime Green/Metallic Spark Black, Pearl Mystic Gray/Metallic Flat Spark Black, Flat Ebony/Metallic Spark Black en Candy Persimmon Red/Metallic Spark Black.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?