Weer 2026-kleurnieuws uit het Kawasaki-kamp. Begin dit jaar introduceerde Kawasaki een gloednieuwe Z900 en Z900 SE. Het geliefde karakter van dit model werd daarbij aangevuld met een nieuw Sugomi design en moderne features. Wederom een schot in de roos want ook dit seizoen is de Z900 de bestverkochte naked bike! Om het succes voort te zetten introduceert Kawasaki nieuwe kleurstellingen voor modeljaar 2026.
Het motorblok is één van de drijvende succesfactoren van de Z900. De krachtige 948cc vier-in-lijn weet als geen ander sensationele vermogensafgifte in hoge toeren te combineren met souplesse en veel koppel in lage en middelhoge toeren. Een getunede airbox zorgt voor een waanzinnig inlaatgeluid voor een nog intensere beleving. Rijhulpsystemen zoals bochten ABS, Kawasaki Cornering Management Function en Traction Control worden aangestuurd door een IMU en opereren daardoor hellingshoekafhankelijk. Gecombineerde rijmodi Sport, Road en Rain bieden een gemakkelijk te selecteren mix van vermogen en Traction Control voor optimale. Voor hardcore rijders is er ook de volledig configureerbare Rider mode waarin bijvoorbeeld Traction Control uitgeschakeld kan worden. Verder zorgt de Up/Down Quick Shifter voor naadloos schakelen zonder koppeling en de Cruise Control voor comfort op langere afstanden.
Test 2025 Kawasaki Z900: ontgroend
Op het gebied van handling is de Z900 uiterst lichtvoetig zonder daarbij zijn bekende stabiliteit te verliezen. Door geoptimaliseerde veerinstellingen voor en achter is er meer druk op de voorkant wat resulteert in nóg scherper stuurgedrag en meer gevoel.
Visueel onderscheidt de Z900 zich met zijn Sugomi styling; een lage neus en een hoge staart, als een roofdier wat klaar is voor de aanval. De voorzijde is scherp voorgegeven en loopt in één lijn door met de zijkappen voorzien van het herkenbare geborstelde aluminium. De achterzijde is gedrongen en voorzien van een wrap-around LED-achterlicht. Aansluitend op het moderne design is er een 5’’ TFT-kleurendisplay met ‘’turn-by-turn’’ navigatie en spraakbesturing via de Rideology App. Het display kan gewijzigd worden tussen twee lay-outs. Lay-out 1 geeft op een moderne manier alle belangrijke informatie weer, in lay-out 2 vormt een, door straaljagers geïnspireerde, hellingshoekindicator de boventoon welke perfect is voor sportieve ritten.
Test 2025 Kawasaki Z900 SE: no-brainer
Als overtreffende trap is er de Z900 SE. Deze Special Edition uitvoering is uitgerust met een hoogwaardige Öhlins S46-schokdemper, volledig instelbare voorvork, Brembo M4.32 monobloc remklauwen, radiale Nissin rempomp, staalomvlochten remleidingen en een USB-C aansluiting. Naast deze upgrades is de SE herkenbaar aan zijn speciale kleurstelling en luxe zadel.
De 2026 Z900 en Z900 SE zijn eind september beschikbaar bij de officiële Kawasaki dealers in de volgende nieuwe kleuren:
Z900 & Z900 (70kW)
- Ebony/Metallic Carbon Gray
- Candy Lime Green/Metallic Carbon Gray
- Metallic Matte Graphenesteel Gray/Metallic Flat Spark Black
Z900 SE
- Metallic Matte Graphenesteel Gray/Metallic Matte Carbon Gray
Voor rijders met een A2 (Code80) rijbewijs is er de Z900 70kW. Ga voor meer informatie naar de Kawasaki website.