Kawasaki introduceert nieuwe Versys 1000 S

Voor 2021 introduceert Kawasaki een nieuw lid in de Versys-familie, de Versys 1000 S. De nieuwe Versys 1000 S  is standaard rijk uitgerust met veel van de functies die voorheen alleen op het top of the range SE-model beschikbaar waren.

De Versys 1000 S is voorzien van een soepele 1.043cc viercilinder krachtbron, voorzien van elektronische gaskleppen waardoor de Versys S standaard voorzien is van Cruise Control en een indrukwekkende lijst aan veiligheidssystemen waaronder; Traction Control, Power Modes en Kawasaki’s Cornering Management functie. Deze veiligheidssystemen zijn geïntegreerd in 4 rijmodi waaronder Sport, Road, Rain en de volledig naar eigen wens te configureren Rider mode.

Lezerstest Kawasaki Versys 1000 SE

Het belangrijkste verschil met de Versys 1000 SE bevindt zich in de vering. Deze bestaat voor de Versys 1000 S uit een handmatig verstelbare Showa 43mm USD-voorvork met instelbare rebounddemping en veervoorspanning en achter een horizontale back-link vering voorzien van een gasgevulde Showa schokdemper met instelbare rebounddemping en veervoorspanning.

Met de Versys 1000 S rij je langer en ga je verder door de hoge mate van comfort. De typische Versys styling – met volledige LED verlichting en bochtenverlichting – zorgt samen met het verstelbare windscherm voor een uitstekende windbescherming. Door de bekrachtigde slipper koppeling, de Up/Down Quick Shifter en de comfortabele zitpositie zijn lange dagen in het zadel goed uit te houden.

Ook de Versys 1000 S is standaard voorzien van een TFT-display met Bluetooth verbinding. Door de Bluetooth verbinding kan de motorfiets gepaired worden met een smartphone en de Rideology app. Middels de app kan op afstand ritgegevens en motorinformatie bekeken worden zoals de km stand en  service intervallen. Verder zijn een 12V aansluiting, handvatverwarming, handkappen en Kawasaki’s unieke High Durable Paint onderdeel van de standaarduitrusting.

Nieuwe veringfilosofie op de Versys 1000 SE

Naast het nieuwe S model wordt de Versys 1000SE aangepast voor 2021. De high-end Versys 1000 SE wordt voorzien van nieuwe software voor de semi-actieve elektronische vering: Showa’s Skyhook

Showa’s Skyhook software is door Kawasaki ingenieurs zorgvuldig afgesteld zodat het dynamische rijkarakter van de Versys 1000SE behouden blijft en het systeem een soepele handling garandeert doordat het zich continu aanpast aan de wegomstandigheden. Optimaal contact met het wegdek, verminderde neiging tot duiken en nog meer stabiliteit op de snelweg en in de regen zijn slechts enkele voorbeelden van de voordelen van de nieuwe Skyhook software.

De 2021 Versys 1000 S en Versys 1000 SE zijn vanaf december beschikbaar bij uw Kawasaki dealer in de volgende kleurstellingen:

  • Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black
  • Pearl Storm Gray / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black

Om de Versys 1000S en Versys 1000SE nog completer te maken zijn er voor 2021 weer aantrekkelijke accessoirepakketten beschikbaar:

  • Tourer Edition; Mono-key zijkoffers met luxe binnentassen en een tankpad
  • Tourer+ Edition; Mono-key zijkoffers met luxe binnentassen, tankpad en LED mistlampen
  • Grand Tourer Edition; Mono-key zijkoffers met luxe binnentassen, topkoffer met rugsteun en luxe binnentas, tankpad, LED mistlampen, GPS steun en Frame sliders.

Prijzen worden later bekend gemaakt.

Kijk voor meer informatie en een dealer in uw regio op www.kawasaki.nl

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?