Kawasaki komt met vernieuwde KX450F

Na KTM is het nu Kawasaki dat met (ver)nieuw(d)e offroadmodellen komt. Als eerste de KX450F. De belangrijkste verbeteringen op de 450F zijn de nieuwe generatie pneumatische voorvork, een sterkere motor en verbeterde ergonomie.

De eerder genoemde PSF-voorvork, voor het eerst gebruikt op een productie-crossmotor, heeft luchtvering in plaats van schroefveren. Voordelen daarvan zijn volgens Kawa een verbeterde wegligging en een verbeterde weerstand tegen doorslaan. Bij de compressie geeft de samengeperste lucht aanzienlijk meer tegendruk dan een schroefveer, terwijl tijdens het uitveren de wrijving aanzienlijk lager is. Maar ook een groter traploos instelbereik dan bij een AOS-veer is een groot voordeel. Bovendien is de afstelling eenvoudig aan te passen door middel van een luchtpomp met adapter.

Maar dat is niet alles. De prestaties van het motorblok moeten over het hele toerenbereik, maar vooral bij zeer lage tot middelhoge toerentallen, beter zijn dankzij een aangepaste zuigerkop en aangepaste ECU-mappings. Launch control, drie instellingensets voor het injectiesysteem, een aanpasbare zitpositie, een nieuw Uni-Track-achterveersysteem, wave-remschijven voor en achter en een fabrieksteamstyling maken het af. Prijs en leverdata volgen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?