donderdag 16 mei 2024

Kawasaki’s nieuwe pittige middenklassers: Benelux krijgt Ninja 500 en Z500 SE

Kawasaki onthult op de EICMA 2023 zijn nieuwste Ninja 500 en Z500-modellen. In de Benelux zullen alleen de SE-versies hiervan te krijgen zijn.

We beginnen met de Z500. Hij is, zoals verwacht, lekker agressief vormgegeven. Daarnaast heeft hij nu ook de beschikking over een nieuwe watergekoelde tweecilindermotor met hulp- en slipkoppeling. Voor de rest zijn er geen details over het blok bekend, maar we weten wel dat hij schuilgaat in een lichtgewicht trellisframe, terwijl de rijder op het TFT-kleurenscherm al zijn info voor handen heeft. Voor onze markt kun je dus alleen maar de SE, wat staat voor Special Edition, verwachten. Deze heeft een unieke kleurstelling, een extra bellypan en een standaard USB-C oplaadpoort. Afhankelijk van de markt waar het model wordt verkocht, kan de SE-versie ook led-richtingaanwijzers, een gerookte nacelle, een radiatorprotector, crashsliders, een duozit-cover, tankpad en kniepads bevatten.

Dan nu over naar zijn stealthy broertje: de Ninja 500. Die kan rekenen op hetzelfde blok en frame, maar krijgt vanwege zijn kappen de atletische look van de Ninja-familie aangemeten. 

Bij ons is de SE-versie voorzien van een eigen kleurstelling, standaard KIPASS sleutelloze bediening, een TFT-kleurenscherm en – net zoals op de Z500 SE ook een USB-C laadpunt. Afhankelijk van de markt wordt de SE verder opgefleurd met de bij de Z opgesomde extraatjes.

Zoals eerder verteld, zullen in de Benelux enkel de SE-modellen van de Z 500 en Ninja 500 aangeboden worden. Die komen voor 2024 respectievelijk in de volgende kleuren: 

Kawasaki Z500 SE 

– Candy Persimmon Red/Metallic Flat Spark Black/Metallic Matte GraphenesteelGray 

– Candy Lime Green/Metallic Spark Black/Metallic Matte Graphenesteel Gray

Kawasaki Ninja 500 SE 

– Lime Green/Ebony 

– Metallic Matte Dark Gray/Metallic Flat Spark Black/Metallic Moondust Gray

Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen