Kawasaki Ninja 400 2018 onthuld

Tijdens de Tokyo Motorshow heeft Kawasaki zijn vervanger voor de Ninja 300 onthult: de Ninja 400. Deze nieuwkomer heeft een cilinderinhoud van 399cc en een aanzienlijke stijging in vermogen en koppel. 

Volgens de specificaties van Kawasaki heeft de Ninja 400 op papier een maximum vermogen van 45 pk (33.4kW) bij 10.000 toeren per minuut en een maximum koppel van 38 Nm bij 8.000 toeren per minuut. Dit met een geheel nieuw, vloeistofgekoeld, parallel-twin motorblok dat getuned is op performance en een optimale en voorspelbare gasrespons. 

De Ninja 400 heeft een nieuw design met H2 karakteristieken, een nieuw trellis frame en een geheel nieuw rijwielgedeelte. Het trellis frame werd gekozen voor zijn grote stabiliteit en een betere controle ten opzichte van de Ninja 300, met een rijklaar gewicht van 168 kilogram klinkt dat als een goede combi. Verder heeft de Ninja 400 een 41 mm telescopische voorvork die ontwikkeld is om beter en sneller te reageren in dynamische omstandigheden. Wat betreft de remmen kunnen we tevreden zijn, want de remophanging bestaat uit de nieuwste ABS-module van Nissin en een remschijf van 310 millimeter. 

De verkrijgbare accessoires? Een groter windscherm (helder of getint), DC-aansluiting, ERGO-FIT zadel waarbij je dertig millimeter hoger zit, tanktas, tankpad, radiatorscherm, frame sliders, velglint, zadelhoes van Pillion, helmslot en Ulock. 

De Kawasaki Ninja 400 is verkrijgbaar vanaf februari 2018 in de kleuren Lime Green / Ebony (KRT Edition) en Metallic Spark Black. Wat hij gaat kosten weet nu alleen Kawasaki nog, maar dat zal binnenkort geopenbaard worden. Wat denk jij: is dit een waardige opvolger van de Ninja 300? 

Foto’s en video: Kawasaki

 

[justified_image_grid ids=25524,25525,25526,25527,25528,25529,25530,25531,25532,25533,25534,25535,25536,25537,25538,25539,25540,25541,25542,25543,25544,25545,25546,25547]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?