Kawasaki past ZZR1400 en Performance Sport iets aan

De zwaarste knapen uit de sportieve lijn van Kawasaki hebben een facelift gekregen. Ofja, eigenlijk nu juist geen facelift want qua uiterlijk zien ze er eigenlijk nog hetzelfde uit. De ZZR1400 en de ZZR1400 Performance Sport zijn vooral van binnen wat bijgesteld.

Zo is er hard gewerkt om aan de Euro4-normen te voldoen; Dat zijn die emissienormen waar Volkswagen niet lang geleden slim omheen wist te werken. Kawasaki heeft het voor elkaar gekregen om zonder vermogen te verliezen toch deze normen te behalen. Dit hebben ze gedaan door nieuwe waarden in de ECU te gebruiken, een aangepaste brandstofinjectie en ook door een nieuw uitlaatsysteem te gebruiken. Dat uilaatssyteem is van Akrapovic. 

De ZZR1400 heeft ook een nieuw remsysteem van Brembo gekregen dat gelijk is aan dat van de Ninja H2R. De M50 monobloc klauwen worden aangestuurd door een radiaal gemonteerde rempomp. Als kers op de taart is ook het dashboard geüpdate. Het is volgens Kawasaki nu makkelijker om bij hoge snelheden het dashboard af te lezen. Aangezien de ZZR1400 op de snelweg in zijn element is, is dit misschien nog wel de beste feature die het 2016-model heeft.

[justified_image_grid ids=22677,22678,22679,22680,22681,22682,22683,22684,22685,22686,22687,22688,22689]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?