Kawasaki vernieuwt Ninja 650

Voor 2020 komt Kawasaki met een nieuwe Ninja 650. De sportieve middenklasse toerder van het groene merk is flink aangepakt. Zodoende is de Ninja 650 nu Euro 5-goedgekeurd. Maar er is meer.

Neem alleen al het gloednieuwe TFT-dashboard. Behalve dat het er enorm gelikt uitziet, onderstreept het definitief dat de term budget stilletjes aan het huisje van de Ninja 650 voorbij mag rijden. Het scherm is aan je telefoon te koppelen, maar vooralsnog is niet duidelijk wat de smartphone-connectiviteit toevoegt.

Verder kreeg de Ninja 650 een smoeltje dat in de pas loopt met andere sportieve modellen uit Kawasaki’s line-up, zoals de Ninja 400, maar zeker ook kanonnen als de ZX-6R en de ZX-10R. Die nieuwe kuip is niet alleen strakker en moderner, maar ook voorzien van volledige led-verlichting en een verbeterde ruit met meer windbescherming.

Het blok is intern dus ook flink aangepakt. Uitgangspunt was uiteraard om de Euro 5 emissie-eisen te halen. Dat is niet alleen gelukt zonder verlies van topvermogen en het maximale koppel, maar het heeft zelfs een nog rijker laag- en middengebied opgeleverd. Precies waar het telt dus.

Om nog een vergelijking te trekken met eerder genoemde ZX-10R, kun je qua kleuren kiezen voor de replica-kleuren van Jonathan Rea’s WorldSBK-titel veroverende ZX-10RR. Daarnaast heb je de keuzen uit een witte variant en een zwarte.

Over prijzen blijven de lippen bij Kawasaki nog even op elkaar. Die volgen nog, later dit jaar. Wel kan men bij het groene merk melden dat er opnieuw een 35kW-uitvoering komt.

Foto’s: Kawasaki

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.