Kawasaki Vulcan S in een 70s-jasje

Leg maar eens een lekkere discoplaat onder de naald en trek die bellbottoms en plateauzolen ook maar uit de kast, want Kawasaki gooit het over een jaren ’70-boeg met de Kawasaki Vulcan 70. Italiaans custom-designer Mr Martini had de eer het ontwerp te doen.

We zullen trouwens maar meteen met de slecht nieuws-deur in huis vallen; de Vulcan 70 is enkel voor de Italiaanse markt bedoelt. Overigens is de Vulcan 70 niet eens een complete motorfiets, maar een ombouwkit. Geïnspireerd door de 500cc Kawasaki H1 Mach III die in 1969 voor het eerst aan het publiek getoond werd.

De kit is behoorlijk compleet en bestaat uit een lakset, compleet met koplamp, achterlicht en richtingaanwijzers, maar ook een uitlaat, zadel, stuur en een remschakelset behoren tot het Vulcan 70-pakket.

Mr Martini’s Vulcan 70-kit mag dan wel alleen in Italië op bestelling geleverd worden – en ook maar in een oplage van 100 stuks – maar het maakt van de vrij modern ogende urban cruiser van Kawasaki een absolute verantwoorde retro-blikvanger. En zeker aangezien Kawasaki inmiddels al het uitzwaaimodel van hun W800-über retro aangekondigd hebben, zou een dergelijk model een welkome toevoeging aan het groene gamma zijn.

Kort om, vingers gekruisd en duimen geblazen. Wie weet strijkt men bij Kawasaki wel over het hart en komen ze met een massaproductieversie. Dat andere Japanse merk – die met die stemvorken in het logo – doet al een paar jaar niets anders; een coole designer iets laten ontwerpen en vervolgens zelf in productie nemen.

Beter goed gejat dan slecht verzonnen, zeg maar. Mag van ons, zeker als het resultaat er zo cool uitziet als boven- én onderstaande Kawasaki Vulcan 70.

Foto’s: Kawasaki en Mr Martini

[justified_image_grid ids=24213,24214,24215,24216]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?