13 C
Nederland
dinsdag 16 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

KTM presenteert 890 Adventure R Rally en 890 Adventure R

Plus 10 pk, plus 12 Nm. Dit is de nieuwe KTM 890 Adventure R, als je ‘m tenminste vergelijkt met de KTM 790 Adventure-modelserie en voor het gemak doen wij dat. De krukas van de 890 heeft 20 procent meer roterende massa. Meer? Ja, want op die manier is het vermogen niet zo piekerig, vooral bij een laag toerental, en het zorgt – heel kort door de bocht genomen – voor meer stabiliteit in de… bocht. Volledig instelbare WP XPLOR-vering, aangepast ABS-software en een nieuw algoritme voor traction controle zijn ook meer dan het vermelden waard. Dat geldt trouwens ook voor het verbeterde chassis met aluminium balhoofdbuis en lichter subframe. De KTM 890 Adventure R is vanaf november 2020 verkrijgbaar bij de dealers.

De KTM 890 Adventure R in bulletpoints

  • Nieuwe 889 cc-motor 
  • 105 pk @ 8000 t.p.m.
  • 100 Nm @ 6500 t.p.m.
  • Versterkte koppeling
  • Vernieuwd schakelmechanisme voor sneller schakelen
  • Nieuwe stuurschakelaar voor de cruise control
  • Vernieuwde voor- en achterremmen
  • Vernieuwde veringsinstellingen
  • Gemoderniseerde quickshifter+ (optioneel)

Speciale special: KTM 890 Adventure Rally

Beginnen met slecht nieuws is eigenlijk nooit goed, maar we doen het in dit geval wel. Waarom? Omdat het, voordat je heel enthousiast wordt, goed is te weten dat er slechts 700 exemplaren van de Rally gemaakt gaan worden, waar er al 200 voor de VS zijn. Zoals je mag verwachten heeft de kennis opgedaan binnen het Red Bull KTM Factory Racing Rally-team een grote rol gespeeld bij de ontwikkeling van deze gelimiteerde motor. Gelimiteerd in aantal dan, want verder is het enkel ongelimiteerd spul dat de klok slaat. Met WP XPLOR Pro Components-vering, 35% lichtere Akrapovič, speciale chassisrace-instellingen, rally-voetsteunen (breder, lichter en geven modder geen kans om vast te koeken), een speciaal (recht) rally-zadel, koolstofvezeltankbeschermers, smalle geanodiseerde velgen, helder windscherm met zijkanten plus een quickshifter+ en rally-rijmodus als standaardelementen. Te bestellen (via een pre-order) via ktm.com. Maar haast je, want van die 500 zijn er vast al een paar verkocht. Of misschien zelfs wel alle…

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen