Leidt Harley’s verjongingsplan ook naar sportmotor?

Harley en sportmotoren. Ze willen wel, maar het lukt steeds net niet. Niet met Buell, niet met MV Agusta. En de laatste keer dat er een sportieve Harley op de weg kwam, is ook al weer een kwart eeuw geleden, namelijk de VR1000.

De schetsen die bij de patenten horen, laten een kleine, sportief gesneden kuip zien. Wat de styling betreft heeft het wel iets van een caféracer. De stoere, retro achtige kuip heeft een kleine ovale koplampopening, die vergelijkbaar is met die van de huidige Fat Bob.

De patenten geven alleen een aanwijzing dat er mogelijk een sportieve motor op stapel staat. De grootste aanwijzing bestaat uit een aantal preproductiefoto’s, die zijn genomen tijdens de styling- en ontwerpfase van enkele andere, nieuwe Harley-Davidsons.

Tijdens het maken van het kleimodel van de nieuwe naakte straatvechter deelde Harley-Davidson enkele PR-foto’s, waarop het kleimodel voor een moodboard werd getoond. Daarop staan verschillende concepten en uitwerkingen die een designer en z’n team gebruiken om te brainstormen alvorens ze aan het model te verbinden.

En, vastgepind aan de bovenkant van het bord, zien we duidelijk het beeld van de nieuwe sportfiets! Op andere foto’s die Harley heeft vrijgegeven, zien we een nog grotere aanwijzing: een VR1000 die voor een gedeeltelijk verduisterd kleimodel stast en door een ontwerper wordt bewerkt. Het kleimodel heeft bijna net zo’n kuip als op de patentschetsen. Zou dit echt de nieuwe Harley-Davidson sportmotor kunnen zijn?

Bron: visordown

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?