Logisch: Benelli Leoncino Sport 500

De caféracerversie van de Leoncino 500, die op de EICMA 2017 werd geïntroduceerd, heeft zijn debuut gemaakt in China.

Herinner je je nog de Leoncino 500 Sport? De intrigerende caféracer-variant van de Leoncino 500, die op de EICMA 2017 werd voorgesteld, had geen productief vervolg gehad. Kennelijk is het idee ergens op de kast blijven liggen. Maar iemand diepte het plan op en op de Chongqing 2020 Motor Show stond-ie er; de Benelli Leoncino Sport 500, Inmiddels staat het model ook al op de Chinese website van Benelli China.

Benelli’s eerste elektrische motorfiets op 2021 Beijing Motor Show

De caféracerversie van de Leoncino 500 verschilt op het eerste gezicht van de Trail en de standaardversie door de kuip over de koplamp, een dubbele uitlaat aan de rechterzijde, spaakwielen en een zijtas eveneens aan de rechterzijde.

De zitpositie is herzien in een sportiever stuur bestaande uit twee delen. Er is geen over het blok. Dat moet dus de bekende viertakt tweecilinder zijn, vloeistofgekoeld, 500 cc en 48 pk (35 kW) bij 8.500 tpm en een koppel van 46 Nm bij 6.000 tpm. Ook het frame is identiek  en is een klassiek vakwerkframe van stalen buizen. Het remsysteem voor bestaat uit twee 320mm-schijven en radiale 4-zuigerremklauwen, uiteraard voorzien van ABS.

Het is te vroeg om te zeggen dat de Benelli Leoncino Sport 500 ook naar Europa komt.

Bron: Benelli China

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?