Maserati ‘motorfiets’ van Lazareth

Niet iedereen zal een Maserati V8-motorblok in zijn schuurtje hebben liggen, maar zo wel, dan is het vaak niet eentje geschaard onder het kopje ‘ligt toch maar te verstoffen, laat ik er wat mee doen’. Of je moet uit Frankrijk komen, motorontwerper zijn en opereren onder het pseudoniem Lazareth. In dat geval is het de normaalste zaak van de wereld.

Maar echt, veel meer dan een Maserati V8-krachtbron en twee paar nauw samengepakte wielen is de Lazareth LM 847 niet. Een duidelijk gevalletje ‘omdat het kan’. Ik bedoel, alleen al het idee een 4,7 liter V8 met 470 paardenkrachten te gebruiken als basis voor een zelfbouwproject. Maar zeker omdat Lazareth de motor ook nog zo bouwde dat je er ondanks de vier wielen toch hellingshoeken mee kan halen. Niet zomaar een schuurprojectje dus, maar serieuze engineering.

Overigens is het niet de eerste motorfiets waar de Maserati-naam op terug te vinden is; tussen 1947 en 1960 was het Italiaanse merk met de drietand ook al eens motorfietsfabrikant. Maar zoals dat gaat met Italianen, werd een geldgebrek de toko fataal. De Lazareth LM 847 zal de motorfietsliefhebbende heren van Maserati in Modena vast wel een glimlach opgeleverd hebben!

[justified_image_grid ids=23429,23430,23431,23432,23433,23434,23435,23436]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.