Meer foto’s van de nieuwe Honda CBR600RR

Honda had afgelopen een verrassing voor ons in petto. De aankondiging dat er een nieuwe Honda CBR600RRR sportmotor komt voor het modeljaar 2021 deed wel wat stof opwaaien.

De officiële introductie is over een week. Dan worden alle details onthuld. Dan leren we ook meer over de supersport.

Vanaag publiceerde de Italiaanse website Moto.it een reeks foto’s van de gerestylede CBR600RRR. Voor het eerst hebben we een duidelijker beeld van het dashboard. Dat bevestigt dat de 2021 Honda CBR600RRR IMU-aangestuurde elektronica krijgt, met tractiecontrole, wheelie control en motorremnmenu’s, die zichtbaar zijn op het nieuwe tft-draaibord. Het dashboard, samen met de elektronica, lijkt rechtstreeks van de Honda CBR1000RR-R Fireblade te komen. Dat is een goed voorteken voor de 600 cc-klasse motor.

We zien ook dat Honda de Big Piston Fork opstelling van Showa gebruikt. En vermoedelijk met een bijpassende Showa-achtervering. Als we het chassis beter bekijken, zien we dat het frame en de achterbrug van de huidige generatie wordt gebruikt en dat de motor er aan de buitenkant hetzelfde uitziet. Talloze andere onderdelen lijken ook te worden gedeeld tussen de uitgaande en inkomende CBR600RR, waaronder de duovoetsteunen, velgen, uitlaat en de remonderdelen.

Uiteraard is de stroomlijn van de 2021 Honda CBR600RRR wel anders, met de nadruk op aerodynamische efficiëntie.

De winglets – vleugels – voorop de kuip zijn goed voor meer downforce. Honda heeft ook gewerkt aan de ontluchting van het blok door de zijkant van de stroomlijn en de spoiler rond het carter zo aan te passen dat er meer lucht rond de achterband kan afbuigen.

Op 21 augustus is het officiële debuut. Tot die tijd moeten we wachten met onze vragen over de nieuwe Honda CBR600RR. Hoeveel gaat ‘ie kosten? Naar welke landen gaat ‘ie?

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?