Michelin in top-10 beste Europese merken

Het Duitse Serviceplan kiest ieder jaar samen met Die Zeit, GfK, Markenverband, ProSiebenSat.1 Media SE, Ströer SE en WirtschaftsWoche de sterkste merken van Europa, en dit jaar kan Michelin trots zijn op een achtste plaats in de top-10.

Serviceplan ondervroeg voor 2016 in totaal vijfduizend mensen uit Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje. Uit 58 vooraf geselecteerde merken dienden zij de deelnemers te ordenen op basis van een aantal criteria, waaronder identiteit en sympathie, maar ook zaken als marktaandeel en reputatie speelden mee in de selectie.

De Franse bandenfabrikant is overigens niet het enige automotive-merk in de lijst. Sterker nog, de automotive branche is verantwoordelijk voor maar liefst vier noteringen in de top-10. Bosch staat ook in de lijst en zij houden zich óók met automotive bezig, dus technisch gezien kun je er zelfs wel vijf tellen.

Winnaar van de prijs van sterkste merk van 2016 is trouwens Porsche. In de categorie Best Growth Brand wist Husqvarna zelfs de hand te leggen op een tweede plek.

De top-10 van de Corporate Brands vind je hieronder en voor de complete presentatie kun je hier klikken.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.