MV Agusta klaar voor de toekomst

Het heeft even geduurd, maar inmiddels heeft men bij MV Agusta de eerste steen gelegd van een betere, financieel minder wankele, toekomst. Belangrijkste stap daarin, is het terugkopen van de 25 procent die Mercedes AMG inmiddels in het bedrijf had.

Mercedes AMG moest de redding voor het merk uit Varese zijn, dat financieel aan lager wal raakte door de productie op volle toeren te laten draaien terwijl er maar weinig verkocht werd. Met name de driecilinder-modellen – zes van de acht modellen-reeksen wordt door een versie van de Tre Pistoni-krachtbron aangedreven – zouden MV geld kosten.

Een slim spel en financiële magie brengen al het bestuur nu weer terug in handen van Giovanni Castiglioni. Zijn eigen investeringsmaatschappij GC Holding wordt gesteund van buitenaf door de Black Ocean Group met als doel MV Agusta weer onafhankelijk te maken, maar bovenal financieel gezond en klaar voor de toekomst.

Bijzonder
De definitieve breuk tussen AMG en MV is eigenlijk best bijzonder, aangezien wij gisteren nog alle details van de nieuwe MV Agusta F4 Lewis Hamilton-editie konden tonen en daarbij meteen bevestigden dat er nog een deal is voor de toekomst tussen MV en de Mercedes AMG Formule 1-coureur. Het kan, en zal MV en Hamilton geen windeieren leggen, maar een vreemde constructie blijft het.

Iets of wat Italiaans, zeg maar!

Foto: MV Agusta

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?