Na B komt C

Net als de B is de F6C gebaseerd op de Gold Wing en deelt onder meer het chassis en blok. Dat betekent dus dat je met een dikke zescilinder met 1.832 cc op pad gaat, zij het wel met wat minder pk’s (110 pk). Is ook niet nodig op zo’n power cruiser, daar gaat het vooral om het koppel. En dat heeft deze F6C voldoende in huis, met maar liefst 156,7 Nm bij 4.000 toeren per minuut.

De koppeling is daarbij lichter te bedienen en de F6C weegt zo’n 70 kilo minder dan zijn donor. Om het koppelbeest op tijd tot stilstand te brengen tref je in het voorwiel twee 310 mm schijven die nauw samenwerken met de dubbele vierzuigerremklauwen.

Achter moet je het doen met een driezuigerremklauw die inbijt op een 316 mm schijf. Mocht je dat te stevig doen, dan grijpt ABS in. De belichting is volledig LED. Zoals het een cruiser betaamt, is de zithoogte laag gehouden. Bij de Honda F6C bedraagt ie 732 millimeter.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?