Nieuw: Brixton Crossfire 500 XC

Brixton, het Chinese retromerk dat tot nu toe onder de vleugels van KSR kon groeien, is niet van plan die groei in 2022 te stuiten. Integendeel: dit jaar mogen we de nagelnieuwe Crossfire 500 XC verwachten. Die zal een platform delen met z’n Crossfire 500 en 500X-broertjes, maar krijgt een portie ‘offroad’ aangemeten. Zo krijgt de XC onder meer een 19-duims voorwiel, nummerkuipjes, een hoog spatbord, noppenbanden en protectieroostertjes voor z’n koplamp aangemeten.

Europese bestseller: BSA B 65 T

Gezien de platformdelerij kan ook deze telg in de familie rekenen op een ‘X’-vormige tank, maar ook op de vloeistofgekoelde 486cc paralleltwin met DOHC, die sinds jaar en dag goed is voor 47 pk bij 8.500 opm, en een respectabel koppel van 43 Nm bij 6.750 omwentelingen. J.Juan tekent opnieuw voor de remklauwen, Bosch voor bijbehorend ABS. Leuk zijn de volledig instelbare voorvork en ditto monoshock achteraan, beide gingen bij KYB – zeg maar Kayaba – over de toonbank.

Zoals het een offroadgerichte machine betaamt, bengelt de zit een fikse 851 mm boven het tarmac. Rijklaar weegt deze flinke knaap overigens 195 kg – zonder een druppel peut in de 13,5 litertank, maar inclusief ledkoplampen, -richtingaanwijzers en -DRL’s.

Over prijzen en beschikbaarheid blijft ’t voorlopig erg stil van Brixton uit – wij houden u uiteraard op de hoogte mocht daar iets aan veranderen. Geen dank!

Mautic Tags

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?